“Δικαίωμα στο όνειρο…”

Τη χρονιά που μας πέρασε ασχολήθηκα με τους μαθητές μου με το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Teachers4europe. Για το πρόγραμμα αυτό ενημερώθηκα αρχικά σε ένα συνέδριο, όμως δεν κατάλαβα ακριβώς τα τι και τα πώς κι έτσι δε δήλωσα συμμετοχή. Την επόμενη χρονιά ενημερώθηκα από το σχολικό μου σύμβουλο κι έτσι χωρίς πολλή σκέψη έκανα την αίτηση, έφτιαξα το βιογραφικό μου και με πολύ αγωνία περίμενα να με διαλέξουν. Η αίτηση και μόνο ήταν πολύ κουραστική, ενώ το να φτιάξω για πρώτη φορά βιογραφικό στα 30 μου, μου φαινόταν επίσης βουνό.  Μία εβδομάδα πήρε η διαδικασία του γράψε σβήσε και μετά από τόσο κόπο θα στενοχωριόμουν πολύ αν δεν επιλεγόμουν.

Κι επειδή άμα θες να στενοχωρηθείς πάντα θα βρεις ένα λόγο, όταν τελικά επιλέχτηκα άρχισα πάλι να βασανίζομαι. Και τώρα τι θα πω στα παιδιά; Θα προπαγανδίσω την Ευρωπαϊκή Ένωση;  Σε παιδάκια 6 χρονών; Πού έμπλεξα; Τι το ήθελα; Οι γονείς θα με πάρουν με τις πέτρες. Για πολλά βράδια έχασα τον ύπνο. Αυτό που χάνω τον ύπνο μου για το σχολείο πρέπει να το κοιτάξω ή θα φύγει με τα χρόνια;

Ξεκίνησαν λοιπόν οι πρώτες επιμορφωτικές συναντήσεις με τους ambassadors κι εκεί πραγματικά περνούσα καλά. Έμαθα πράγματα για την Ευρωπαϊκή Ένωση που μέχρι πριν δε γνώριζα. Το σπουδαιότερο και ο λόγος για τον οποίο μπήκα στο πρόγραμμα ήταν ότι γνώρισα εξαιρετικούς συναδέλφους, με πάθος και αγάπη για τη δουλειά τους και ανταλλάξαμε ιδέες, απόψεις και προβληματισμούς.

Σκέφτηκα, λοιπόν, ότι με ή χωρίς Teachers4europe κάθε εκπαιδευτικός μπορεί αν το θέλει να προπαγανδίσει το οτιδήποτε μέσα στην τάξη και ότι όλοι μας ως μαθητές έχουμε ζήσει τέτοιες δυσάρεστες καταστάσεις. Επομένως, το πώς ο καθένας χρησιμοποιεί το πρόγραμμα και το κάθε πρόγραμμα ή το βήμα που του δίνει το κάθε μάθημα για να περάσει δικές του ιδέες είναι θέμα ηθικής του εκπαιδευτικού και όχι προγράμματος. Αποφάσισα λοιπόν, στα πλαίσια του προγράμματος να ασχοληθώ με τους μαθητές μου με τα δικαιώματα των παιδιών, των προσφυγόπουλων και το ρόλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην υπεράσπισή τους. Πεποίθησή μου είναι ότι η γνώση των δικαιωμάτων τους, πρέπει να μαθαίνεται από το παιδί όπως η γραφή και η ανάγνωση. Κι ότι χωρίς να πω τίποτα, αυτή η γνώση θα αποτελέσει θεμέλιο για να οικοδομήσουν τα παιδιά τη δική τους αντίληψη για τον κόσμο και γι’ αυτά που συμβαίνουν γύρω τους.

Στο πρόγραμμα έδωσα τίτλο “δικαίωμα στο όνειρο”, γιατί τα πάντα μπορείς να στερήσεις από ένα παιδί κι ας τα δικαιούται, αυτό που με τίποτα δε μπορείς να του στερήσεις όμως είναι το δικαίωμά του να ονειρεύεται.

Παρακάτω ακολουθεί η συνοπτική παρουσίαση του προγράμματος.

Download (PDF, 608KB)

Εδώ είναι το βίντεο που ετοίμασα με τις ζωγραφιές τους για τα δικαιώματα του παιδιού. Τα μικράκια ενθουσιάστηκαν όταν το είδαν!!!

Η πρώτη παρουσίαση των προγραμμάτων έγινε με τους teachers4europe της δικής μας ομάδας. Από αυτή την παρουσίαση έφυγα ενθουσιασμένη. Αν και ξύπνησα με βαριά καρδιά πρωί πρωί Σαββατιάτικα που χρειάστηκε να αφήσω τα παιδιά μου και να πάνε όλα πίσω στο νοικοκυριό, τελικά επέστρεψα το μεσημέρι γεμάτη ιδέες για την επόμενη χρονιά. Οι συνάδελφοι μου έκαναν εξαιρετικές δουλειές με τα δικά τους προγράμματα κι αυτή η ανταλλαγή ιδεών ήταν αυτό που τελικά προσδοκούσα να πάρω από το πρόγραμμα.

Τελευταία μέρα μαθήματος σήμερα και οι μαθητές μου ενθουσιάστηκαν με τα δωράκια που πήραν για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.

IMG_20160613_124638

Η τελική επίσημη παρουσίαση των εργασιών θα γίνει στην ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί στην Αγορά Αργύρη στις 17 Ιουνίου 2016 και ώρα 08.30-13.30. Η επιστημονική ημερίδα οργανώνεται από την ΠΔΕ Δυτ. Ελλάδας, την ΕΕ (μέσω των πρεσβευτών) και το Europe Direct Περιφέρειας Δυτ. Ελλάδας.

Ανυπομονώ να δω και τις δουλειές των υπόλοιπων ομάδων!

Εμφάνιση C2C9B9B9A2F44CB08B42A93D705C4AAE.jpgαφισα αγορα αργυρη