Οι δράσεις μας για την παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου

Παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου αύριο 2 Απρίλη και βεβαίως όπως κάθε χρόνο δε θα μπορούσαν να λείπουν από την τάξη μας οι σχετικές δράσεις για το βιλίο. Φέτος με τα πρωτάκια μου εκμεταλλευτήκαμε την ώρα της φιλαναγνωσίας που διαθέτουν τα σχολεία με διευρυμένο ωράριο για να επεκτείνουμε της δράσεις μας πέρα από τη συγκεκριμένη μέρα κι έτσι τον τελευταίο μήνα κάναμε μερικές πολύ ωραίες δραστηριότητες τις οποίες και σας παρουσιάζω. 

Μιλήσαμε για τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, στον οποίο είναι αφιερωμένη η συγκεκριμένη μέρα, καθώς 2 Απριλίου είναι η μέρα της γέννησής του. Θυμηθήκαμε κάποια πολύ γνωστά παραμύθια του και είπαμε λίγα λόγια για τη ζωή του. Μιλήσαμε επίσης για τους Αδελφούς Γκριμ καθώς και για τον Αίσωπο. Με αφορμή τον Αίσωπο, τον κατεξοχήν εκπρόσωπο του διδακτικού παραμυθιού, αναφερθήκαμε στα διάφορα είδη παραμυθιού που υπάρχουν. Φυσικά, κολλήσαμε τις πληροφορίες αυτές στον τοίχο, ώστε να ανατρέχουν οι μαθητές και να τις διαβάζουν όποτε αυτοί επιθυμούν.

Τις καρτέλες αυτές τις βρήκα εδώ

http://www.kindykids.gr/teachers-material/world-days/418-hmera-paidikou-bibliou.html

Στη συνέχεια, καθισμένοι σε κύκλο στα αναπαυτικά μαξιλαράκια μας  διαβάσαμε 3 από τα βιβλία της Πατρινής συγγραφέως Άννας Δενδρινού. Διαβάζαμε ένα κάθε εβδομάδα. Μέσα από τα βιβλία αυτά είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για πολλά πολλά πράγματα.  Αγαπήσαμε πολύ τα βιβλία της και αποφασίσαμε να την καλέσουμε στην τάξη μας για να τη γνωρίσουμε και από κοντά. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν στην ιδέα και την περίμεναν με μεγάλη ανυπομονησία.

αγαπιοςΈτσι, διαβάσαμε τον Αγάπιο. Ένα βιβλίο που μιλά για την ιστορία ενός Ξωτικού που γεννήθηκε από την αγάπη μιας νεράϊδας και του φεγγαριού κι έφερε την ισορροπία σε ένα δάσος που ήθελαν να καταστρέψουν 2 κακιές μάγισσες. Το βιβλίο αυτό το οποίο λάτρεψα κι εγώ και τα παιδιά μιλά για τη δύναμη του λόγου που είναι το πιο ισχυρό όπλο που έχει ο άνθρωπος. Και μέσα από αυτό πιαστήκαμε από αυτά που έλεγε το βιβλίο και μιλήσαμε για τη Δημοκρατία, τα σύνορα, την ανάγκη κάποιων ανθρώπων να είναι αρχηγοί και να έχουν φερέφωνα. Μιλήσαμε για το καλό και το κακό που έχει μέσα του κάθε άνθρωπος, για το Star wars και τον Darth Vader. Ναι, τα πρωτάκια έχουν δει το Star Wars!!!! Αλλά μιλήσαμε και θέματα που αφορούν το περιβάλλον, τα δάση και την τροφική αλυσίδα. Τέλος, ζωγραφίσαμε μία σκηνή που μας έκανε εντύπωση από το βιβλίο και γράψαμε τι μας άρεσε περισσότερο σε αυτά που διαβάσαμε. 

κι ήταν λέει ένα όνειροΣτη συνέχεια, διαβάσαμε το βιβλίο Και ήταν, λέει, ένα όνειρο… Ένα βιβλίο που μιλά για το όνειρο ενός κωφού παιδιού να ταξιδέψει και να γνωρίσει τις μουσικές όλου του κόσμου. Πιαστήκαμε από την πανέμορφη σκηνή όπου η φεγγαρομάνα καθισμένη σ'ένα αφράτο σύννεφο τραγουδά ένα νανούρισμα στο φεγγαράκι της και βρήκαμε κι εμείς νανουρίσματα από το Διαδίκτυο, τα εικονογραφήσαμε και φτιάξαμε το δικό μας βιβλίο με νανουρίσματα.

KSELEYETRIAΤέλος, διαβάσαμε το βιβλίο 1.2.3. … φτου ξελευτερία! που μιλά για το φόβο ενός ποταμιού για το σκοτάδι και τις σκιές. Έτσι, μιλήσαμε κι εμείς για τους δικούς μας φόβους, τους γράψαμε, τους ζωγραφίσαμε, γράψαμε πώς τους αντιμετωπίζουμε και τους κάναμε βιβλίο. Τους εξήγησα ότι οι φόβοι δε φεύγουν μεγαλώνοντας γι'αυτό θα πρέπει να βρούμε τρόπους να τους διαχειριζόμαστε. Η κυρία Δενδρινού εκμυστηρεύτηκε στα παιδιά πώς μετέτρεψε το δικό της φόβο σε και θετικό. Κι εδώ όπως και στα προηγούμενα βιβλία ξεφύγαμε από το κείμενο και μιλήσαμε για τις εποχές, τη μεταβολή της μέρας και της νύχτας ανάλογα με την εποχή, τον κύκλο του νερού και πολλά πολλά άλλα. 

New Doc 67_5Παράλληλα, οργανώσαμε στην τάξη μας γωνιές με τα αγαπημένα μας παραμύθια, τα βιβλία που γράψαμε εμείς αλλά και τα βιβλία που διαθέτει η βιβλιοθήκη της τάξης μας. 

New Doc 68_1

 

 

Επιπλέον, οι μαθητές με τη βοήθεια του κύριου Χάρη, του δασκάλου των εικαστικών έφτιαξαν υπέροχους σελιδοδείκτες για τα βιβλία τους, ενώ με την κυρία Ελένη τη δασκάλα της μουσικής έμαθαν και τραγούδησαν τραγούδια για το βιβλίο. 
 

Τέλος, σκεφτήκαμε ότι δε γίνεται να έρθει ολόκληρη συγγραφέας στην τάξη μας και να μην εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία να της πάρουμε συνέντευξη. Ετοιμάσαμε λοιπόν καρτελάκια με ερωτήσεις που θέλαμε να της κάνουμε, τα στολίσαμε, τα ζωγραφίσαμε και πλέον ήμασταν έτοιμοι να την υποδεχτούμε. Να σημειώσω εδώ, ότι οι ερωτήσεις που σκέφτηκαν οι μαθητές ήταν εντελώς αυθόρμητες και εντυπωσιακά επιτυχημένες.

Η κυρία Άννα ήρθε κι έφερε μαζί και το μπεντίρ της. Τραγουδήσαμε, γνωριστήκαμε και μέσα από το θεατρικό παιχνίδι μιλήσαμε για τους φόβους μας. Γίναμε οι όχθες του ποταμού κι ένα ποταμάκι κύλησε ανάμεσά μας. Δραματοποιήσαμε το παραμύθι Ένα, δύο, τρία…φτου ξελευθερία, αναπαραστήσαμε θεατρικά τους φόβους μας και τέλος κάναμε τις ερωτήσεις που είχαμε ετοιμάσει για την κυρία Άννα. Τα καρτελάκια με τις ερωτήσεις, τα πήρε μαζί της φεύγοντας για να θυμάται τη συνάντησή μας. Την αποχαιρετήσαμε και συμφωνήσαμε να ξανασυναντηθούμε.

IMG_20160401_100620IMG_20160401_100843

Ευχαριστούμε κυρία Άννα που ήρθατε στο σχολείο μας και κάνατε τη μέρα μας ξεχωριστή!