Τα ζευγαράκια του 10

Δε νομίζω να υπάρχει πιο σημαντικό κεφάλαιο στα μαθηματικά της πρώτης από τα ζευγαράκια του 10. Γι' αυτό το λόγο έκανα ότι περνούσε από το χέρι μου για να τα κατανοήσουν τα παιδιά και όχι να τα μάθουν απλά παπαγαλία. Σας παρουσιάζω λοιπόν κάποιες από τις δραστηριότητές που κάναμε στην τάξη.

  • Χρησιμοποιήσαμε μπογιές, καλαμάκια, ξυλάκια, μαρκαδόρους και χωρίζαμε ζευγαράκια και τα γράφαμε στο τετράδιό μας. Το κάναμε με τη σειρά. Μηδέν από τη μία μεριά – δέκα από την άλλη. Ένα από τη μία μεριά – εννιά από την άλλη και πάει λέγοντας. Αυτή τη δραστηριότητα την κάναμε πολλές φορές σε διάστημα δύο εβδομάδων. Σιγά σιγά όλο και περισσότεροι μαθητές δε χρειάζονταν ξυλάκια και το έκαναν από μνήμης. 
  • Κολλήσαμε στη γωνιά των μαθηματικών πεταλούδες που είχαν τα ζευγαράκια του 10 στα φτερά τους για να τα βλέπουμε
  • Δουλέψαμε πάρα πολυ με πλαίσια των 10. Τα κολλήσαμε και στη γωνιά των μαθηματικών. Εξοικειωθήκαμε με την αναγνώριση των αριθμών στα πλαίσια χωρίς να μετράμε. Απλά από τον τρόπο που είναι τοποθετημένα. Στη συνέχεια συζητούσαμε πόσο θέλουμε από κάθε αριθμό για 10 κι έτσι μπήκε στο παιχνίδι και η έννοια του συμπληρώματος του 10 που θα μας φανεί πολύ χρήσιμο για την υπέρβαση της δεκάδας αργότερα. Κλείσαμε τα μάτια και προσπαθούσαμε να φέρνουμε στο μυαλό μας την εικόνα των αριθμών στα πλαίσια των 10 και να λέμε πόσο χρειαζόμαστε ακόμα για 10. 
  • Δουλεύαμε αργά τις ασκήσεις του βιβλίου παράλληλα με ασκήσεις στο τετράδιο και εποπτικό υλικό. 
  • Τέλος, κάναμε και την υπέροχη δραστηριότητα με το ουράνιο τόξο και τα ζευγαράκια που κάπου είδα στο διαδίκτυο. 

New Doc 53_1