Παίζοντας με αληθινά κέρματα

Οι ασκήσεις με τα ευρώ σε όλες τις μικρές τάξεις του Δημοτικού είναι πάρα πολύ δύσκολη υπόθεση. Ελάχιστοι μαθητές τις κατανοούν. Και πώς να μπορέσουν να τις καταλάβουν αν δεν έχουν πιάσει αληθινά χρήματα στα χέρια τους να παίξουν και να εξοικειωθούν με αυτά; 

Στο παρελθόν είχα δοκιμάσει να χρησιμοποιήσω ψεύτικα νομίσματα ή τα χάρτινα του βιβλίου αλλά η αναστάτωση που γινόταν στην τάξη ήταν δυσανάλογη με τα γνωστικά οφέλη που αποκόμιζαν οι μαθητές. Έτσι φέτος αποφάσισα να έχουν όλοι οι μαθητές ένα πορτοφολάκι και σιγά σιγά να προσθέτουμε κέρματα (αυτά που χρειάζονται κάθε φορά). Η χαρά τους ήταν τόσο μεγάλη που σήμερα δεν πρόλαβα να μπω στην τάξη και ήθελαν όλοι να μου δείξουν τα πορτοφόλια τους!

Για το κεφάλαιο 11 χρειαστήκαμε: 

1 δεκάλεπτο, 2 πεντάλεπτα, 5 δίλεπτα, και δέκα μονόλεπτα. 

Με αυτά, δουλέψαμε αρχικά τους εύκολους συνδυασμούς και οι μαθητές μπήκαν στο κλίμα. Στη συνέχεια πήρα μια γόμα και άρχισα να την πουλάω. Κάθε ένας μαθητής που είχε έναν ξεχωριστό συνδυασμό του 10 μπορούσε να την αγοράσει. Τα κέρματα που μου έδιναν τα ζωγράφιζα στον πίνακα και έπειτα η τάξη αποφάσιζε αν ο μαθητής μου τα έδωσε σωστά και αν τελικά θα αγόραζε τη γόμα ή όχι. 

Όταν μια μαθήτρια ήθελε να μου δώσει 10 μονόλεπτα αλλά επέμενε ότι δε μπορεί γιατί η μαμά της είχε μόνο 6 μονόλεπτα να βάλει στο πορτοφολάκι, δημιουργήθηκε ένα πραγματικό πρόβλημα για σκέψη προς όλη την τάξη, το οποίο αποδείχτηκε εξαιρετικά δύσκολο. 

New Doc 43_1Η φασαρία και η αναστάτωση που προκλήθηκε ήταν δημιουργική και σχετιζόταν με το μάθημα. Όλοι σκέφτονταν και προσπαθούσαν. Κάποτε η καθηγήτρια των Αγγλικών μου μου είχε πει ότι στην Αγγλία δε συναντάς ήσυχες τάξεις και ότι οι μαθητές δουλεύουν ζωηρά. Μα αν χαθεί ο ενθουσιασμός και η χαρά πώς θα μάθει το παιδί; 

Η δραστηριότητα κράτησε μία διδακτική ώρα και κάτι ψιλά. Πολύ περισσότερο από αυτό που προβλέπεται. Άλλη μια απόδειξη ότι η ύλη πρέπει να μειωθεί, διαφορετικά δε μπορείς να δουλέψεις σωστά. 

Στο διάλειμμα βγήκαν όλοι χαρούμενοι, αφού μου υπενθύμισαν πως πρέπει να κλειδώσω την τάξη και να βάλω συναγερμό! Αλίμονο, τόσα πορτοφόλια μη μας βρει κανά κακό! Χαχα!!