Τα σπιτάκια με τις συλλαβές

New Doc 36_1

Η αλήθεια είναι ότι οι 9 στους 10 μαθητές μαθαίνουν να γράφουν και να διαβάζουν πολύ εύκολα και δε χρειάζονται ούτε σπιτάκια, ούτε καρτέλες με την άλφα βήτα ούτε τίποτα. Αυτός είναι ο λόγος που ενώ πάντα σκέφτομαι να κάνω τα σπιτάκια των συλλαβών στο τέλος εγκαταλείπω την ιδέα σκεπτόμενη ότι είναι άσκοπο αφού μπορούμε κάλλιστα να κάνουμε την επανάληψή μας στον πίνακα. 

Φέτος που το πήρα απόφαση και το έκανα λοιπόν, διαπίστωσα ότι καθόλου ίδια δεν είναι η καθημερινή επανάληψη στον πίνακα με το να υπάρχουν οι συλλαβές σε ένα σταθερό σημείο. Οι μαθητές που έχουν δυσκολία στη βραχύχρονη μνήμη και δυσκολεύονται να θυμηθούν ώστε να γράψουν ένα γράμμα, μια συλλαβή ή μια λέξη μπορούν πολύ πιο εύκολα να την αναγνωρίσουν αν τη δουν από το να την ανακαλέσουν εξ'ολοκλήρου. Επιπλέον η δυσκολία αυτή τους δημιουργεί ανασφάλεια και ακόμα και αν έχουν μια υποψία για το σωστό δύσκολα θα το πουν. Οι κάρτες με τις συλλαβές λοιπόν τους βοηθούν να να έχουν μαξιλαράκια ασφαλείας και να πατάνε πιο σταθερά στα πρώτα τους βήματα στην εκμάθηση της ανάγνωσης και της γραφής. Και κάτι ακόμα, τα χρώματα τους βοηθούν να απομνημονεύουν πιο εύκολα τα γράμματα και τις συλλαβές. Θυμόνται για παράδειγμα ότι το π είναι στο κίτρινο, ενώ το τ στο ροζ. 

Δοκιμάστε το και θα δείτε πόσο πιο εύκολο θα γίνει το μάθημά σας. Εγώ για άλλη μια φορά επιβεβαίωσα την άποψή μου ότι η μάθηση δε θέλει κόπο, αλλά το σωστό τρόπο. Ήδη οι μαθητές μου χωρίς δουλειά στο σπίτι πέρα από μια αντιγραφή 5 γραμμών, έχουν μάθει να γράφουν και να διαβάζουν ένα σωρό λέξεις. Πολύ παραπάνω δηλαδή από αυτό που ζητάει το βιβλίο σε αυτή τη φάση. Αναρωτιέμαι τα πρωτάκια που κάθε μέρα έχουν ένα σωρό ασκήσεις και φωτοτυπίες για το σπίτι τι παραπάνω έχουν μάθει. Και κυρίως αναρωτιέμαι πόσο έχουν βοηθηθεί οι αδύναμοι μαθητές από αυτό. Το έχω ξαναπεί και θα το λέω μέχρι να σταματήσω να ακούγομαι περίεργη. Η πολύ δουλειά στο σπίτι δε βοηθάει τους αδύναμους μαθητές και δεν προσφέρει τίποτα στους δυνατούς!!! 

Download (PDF, 174KB)