Πρώτη μέρα στην τάξη για τα πρωτάκια

Πρώτη μέρα στην τάξη σήμερα με τα πρωτάκια μου και οι ώρες κύλησαν σα νερό! 

γραφική ύληΤο πρώτο δίωρο το αφιερώσαμε στο υλικό μας. Είδαμε τα βιβλία και τα τετράδια εξωτερικά για αρχή, βάλαμε ετικέτες σε όσα βιβλία δεν είχαν ήδη, κρατήσαμε τα βιβλία και τα τετράδια που θα μείνουν στο σχολείο προσπαθώντας τα παιδιά να μεταφέρουν όσο το δυνατόν πιο ελαφριά τσάντα και βάλαμε στην τσάντα μας τα υπόλοιπα που θα πηγαινοφέρνουμε καθημερινά. 

παπια παπακιαΣτη συνέχεια βγήκαμε στο προαύλιο, μάθαμε πώς πρέπει να καθόμαστε όμορφα σε δυάδες όταν χτυπάει το κουδούνι το πρωί για την προσευχή αλλά και για να μπούμε στις τάξεις μετά από κάθε διάλειμμα. Τουλάχιστον προσπαθήσαμε να το μάθουμε γιατί δεν είναι κάτι εύκολο. Θα βοηθήσει και ο γυμναστής μας σε αυτό καθώς και η καθημερινή επανάληψη. Έπειτα η κυρία πάπια (εγώ είμαι αυτή) πήρε τα παπάκια της και τα πήγε βόλτα να γνωρίσουν το σχολείο. Είδαμε το γραφείο των δασκάλων, μπήκαμε στο γραφείο του διευθυντή να τον δούμε επί το έργο και να του πούμε μια καλημέρα. Μάθαμε να χρησιμοποιούμε τις τουαλέτες, γιατί κάποια παιδάκια δεν είχαν ξαναδεί τέτοιες τουαλέτες και τις κοιτούσαν με τρόμο, να πατάμε το καζανάκι και να πλένουμε τα χέρια μας πάντοτε. Πήγαμε στο κυλικείο και μάθαμε να παραγγέλνουμε όμορφα περιμένοντας τη σειρά μας χωρίς να σπρωχνόμαστε. Ανεβήκαμε στο δεύτερο όροφο, είδαμε τις μεγάλες τάξεις και είπαμε μια καλημέρα στα μεγάλα παιδιά της έκτης. Είδαμε το χώρο των υπολογιστών και του διαδραστικού πίνακα καθώς και την αίθουσα του ολοημέρου. Κατεβήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων και είδαμε τι ωραίο χώρο έχουμε για τις γιορτές μας. Τέλος μάθαμε πώς θα παίρνουμε τα πράγματα μας και θα βγαίνουμε όμορφα έξω, πώς θα συμπεριφερόμαστε στο διάλειμμα, ποια σημεία του προαυλίου πρέπει να προσέχουμε, πού θα καθόμαστε, πού θα τρώμε, πού θα πετάμε τα χαρτιά από το φαγητό μας και πώς θα μπαίνουμε πάλι μέσα στις τάξεις μας. 

θεατρικό παιχνίδιΤο δεύτερο δίωρο συζητήσαμε τους κανόνες της τάξης μας αναλυτικά, τους κολλήσαμε στον τοίχο για να τους βλέπουμε και να τους θυμόμαστε πάντα και χαλαρώσαμε σε κύκλο στο πάτωμα με θεατρικό παιχνίδι. Το θεατρικό παιχνίδι μας βοήθησε να γνωριστούμε και να δεθούμε μεταξύ μας, να χαλαρώσουμε και να αποβάλλουμε τις ντροπές αλλά το πιο σημαντικό έγινε ένα πρώτο βήμα στο να μάθουμε να επικοινωνούμε. Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία παραμένουν ακόμα πολύ εγωκεντρικά γιατί έτσι είναι η φύση αυτής της ηλικίας. Προτιμούν να μιλούν και σπάνια ακούν το συνομιλητή τους. Ακόμα και αν είναι ήσυχα την ώρα που μιλάει κάποιος στην πραγματικότητα σκέφτονται αυτό που θα πουν αμέσως μετά. Το θεωρώ λοιπόν πολύ σπουδαίο εργαλείο στα χέρια των δασκάλων και γι'αυτό το χρησιμοποιώ όσο περισσότερο μπορώ.

ο λαλου θα πάει σχολείοΦουλ πεντάωρο κι έτσι μας έμενε ακόμα μία ώρα μαθήματος. Επέλεξα γι'αυτή την ώρα να διαβάσουμε ένα επίκαιρο παραμύθι με τίτλο "Ο Λαλού θα πάει σχολείο". Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία με αφορμή τις ανησυχίες και τις σκέψεις του Λαλού να συζητήσουμε και τους προβληματισμούς των μαθητών για το καινούριο σχολείο. Επίσης, ήταν μία ευκαιρία για μένα να ελέγξω το επίπεδο συγκέντρωσης και κατανόησής τους.

Ήταν πολύ όμορφη η πρώτη μας μέρα στο σχολείο! Τα παιδιά έφυγαν χαρούμενα κι εγώ με πολλές χρήσιμες πληροφορίες που θα αποτελέσουν οδηγό για τη δουλειά μου στην τάξη στο μέλλον.